JVC DLA-RS440

Perfekcja obrazu


JVC DLA-RS440

Projektor do kina domowego klasy premium wykonany w technologii D-ILA umożliwiający projekcje obrazów o rozdzielczości 4K oraz ponadprzeciętny kontrast naturalny 40.000:1 i dynamiczny 400.000:1. Nowością jest odświeżona autorska technologia wyświetlania wysokiej rozdzielczości e-shift5, która zapewnia wyraźne obrazy o rozdzielczości 4K. Ulepszenia doczekał się dynamiczny HDR i tryb Low Latency dla graczy.

Technologia D-ILA (6 generacja)

 

Najnowsza generacja paneli w technologii D-ILA wykorzystywana tylko w najwyższej klasy projektorach. D-ILA pozwala na otrzymanie bardzo naturalnych kolorów oraz głębi czerni - w tej dziedzinie jest znacznie lepsza niż LCD oraz DLP, a prawie tak samo doskonała jak CRT. Ponadto Obraz wytwarzany przez projektory wykorzystujące technologię D-ILA charakteryzuje się dużą gładkością i brakiem widocznych pikseli. 

Jeszcze lepszy obraz w rozdzielczości UltraHD dzięki E-shift5 4K Precision - Upgrade 2018

 

E-shift firmy JVC to autorska technologia wyświetlania wysokiej rozdzielczości, która zapewnia wyraźne obrazy o rozdzielczości 4K. Nowy algorytm w e-shift5 analizuje każdy piksel w oryginalnym materiale 4K, by określić optymalne dane w celu stworzenia klatek o rozdzielczości 4K. Poprawa jest szczególnie widoczna w drobnych szczegółach, takich jak bardzo mały tekst.

 


 

Ulepszony algorytm Multi Pixel Control poprawiający ostrość obrazu - Upgrade 2018

 

By jeszcze bardziej poprawić reprodukcję materiału 4K, JVC zastosowało samplowanie każdego piksela z sygnału 4K, by dostarczyć płynne, wiernie oddane obrazy.

Multi PixelControl JVC

 

 

4K_60P_4:4:4

2 Wejścia HDMI 2.0 HDCP2.2 Dual Full Speed 18Gbps

 

W przeciwieństwie do konkurencyjnych urządzeń podobnej klasy projektory JVC DLA-RS440, DLA-RS540 oraz DLA-RS640 są wyposażone w najnowsze wejścia HDMI 2.0 zgodne ze standardem HDCP 2.2 zdolne do wyświetlania obrazów 4K60P z próbkowaniem kolorów 4:4:4. W przeciwieństwie do innych urządzeń najnowszy interfejs HDCP2.2 jest na obu wejściach HDMI.

 


więcej

 

Bardzo wysoki kontrast naturalny  

 


Dzięki zastosowanej technologii przetwarzania obrazu (D-ILA) oraz wysokiej jakości układowi optycznemu projektory JVC osiągnęły najwyższy kontrast naturalny wśród projektorów kiedykolwiek wyprodukowanych. Najnowsza seria Reference wyposażona jest dodatkowo w mechanizm inteligentnej przysłony, który zwiększa dynamikę ciemnych obszarów obrazu oraz zapewnia kontrast dynamiczny 10-krotnie wyższy niż naturalny. JVC to najlepsza plastyka i głębia obrazu…  

 

 

Jasność 1800 lumenówjasnosc_DLA_RS520

 

Dzięki zastosowaniu lampy o podwyższonej mocy 265W nowy projektor D-ILA JVC DLA-RS 440 osiąga wysoką jasność 1800 lumenów. Żywe, szczegółowe materiały 4K mogą być dzięki temu wyświetlane nawet w środowiskach nie do końca przystosowanych do oglądania rozdzielczości Ultra HD, takich jak pokoje dzienne czy salony, gdzie nie jest możliwe zupełne ograniczenie światła zewnętrznego.

 

 

Udoskonalony dynamiczny HDR - Upgrade 2018

 

Wszystkie projektory JVC oferują wysoką jasność oraz najwyższy w branży kontrast rzeczywisty i dynamiczny, które są kluczowe dla właściwego wyświetlania obrazów HDR. Nowa aktywna inteligentna przysłona obiektywu jest teraz dostępna także dla sygnału HDR po to, aby zapewnić widzom najbardziej dynamiczne obrazy HDR jakie kiedykolwiek były dostępne w projektorach.

W nowych projektorach mamy następujące poziomy jasności I kontrastu natywnego:

  • DLA-RS640 - 2,000 lumenów, 160,000:1
  • DLA-RS540 - 1,900 lumenów, 130,000:1
  • DLA-RS440 - 1,800 lumenów, 40,000:1

W przeciwieństwie do wyświetlaczy bezpośrednich takich jak telewizory, w których rozmiar ekranu oraz jasność jest ustalona i stała, projektory wymagają korekty, aby odtworzyć krzywą ST2084 EOTF (PQ) przyjętą przez HDR 10. Projektory JVC radzą sobie z tym dzięki wprowadzeniu trybu automatycznego przełączania obrazów HDR i regulacji gamma. Teraz dodatkowo w dwóch modelach - DLA-RS640 i DLA-RS540 – wprowadzone zostały dwa nowe profile kolorów, jeden kładący nacisk na jasność, drugi na odwzorowanie barw. Można wybrać między nimi w celu najlepszego dopasowania do środowiska oglądania.

Dodatkowo - w celu ułatwienia klientom odpowiedniego ustawienia projektora - w menu OSD pojawiają się informacje na temat zapisu, tzw. Mastering information (Maximum Content Light Level/Maximum Frame Average Light Level)* materiału HDR zawartego np. na płytach UHD Blu-ray.

*W zależności od playera i materiału, informacje mogą się nie pojawić.

 

HDR_JVC_RS520

 

 

Clear Motion Drive poprawiająca płynność ruchu wsparta technologią Motion Enhance, działająca również przy sygnałach 4K60P (aż do 4:4:4)

 

Technologia interpolacji ruchu gwarantująca wyświetlanie dynamicznych obrazów płynnie i bez rozmyć została teraz ulepszona o możliwość pracy z sygnałami 4K60P 4:4:4. Ponadto zaimplementowano zupełnie nową technologię Motion Enhance zapewniające jeszcze większą czystość obrazów w ruchu.

Clear_Motion_Drive

Tryb Low Latency z lepszym przetwarzaniem sygnałów o wysokiej przepustowości  - Upgrade 2018

 

input_lag_rs520Dostępność nowych zaawansowanych technologicznie konsol do gier, przyczyniła się do rozwoju gier 4K/HDR. Now model JVC DLA-RS440 oferuje ulepszony tryb niskiego opóźnienia, który zapewnia znaczącą redukcję opóźnienia klatek i pozwala cieszyć się małym input lagiem w grach komputerowych. Odświeżony Low Latency poprawia przetwarzanie sygnałów o wysokiej przepustowości takich jak 4K10bit, 12bit itd., bezpośrednio, bez kompresji, w celu zachowania jakości oryginału.

 

 

 


 

więcej

 

 

Szerokie możliwości regulacji obrazu

Szerokie możliwości ustawienia obrazu pozwalające zarówno na profesjonalną regulację kolorów (6-osiowy system regulacji barw), balansu bieli, gamma, jak i jasności czy kontrastu. Projektory JVC znane z możliwości osiągnięcia niemal perfekcyjnego obrazu referencyjnego po kalibracji. Dla mnie wymagających dostępna jest opcja automatycznej kalibracji.
Kalibracja_JVC_RS500


Funkcja regulacji zbieżności barw

Zastosowana w projektorach funkcja korekcji położenia pikseli umożliwia regulację zbieżności barw z dokładnością do 1/16 piksela. Matryca jest podzielona na segmenty dające możliwość częściowej korekcji zbieżności aż w 121 punktach. Efektem jest czysty obraz bez odchyleń barw.

 

więcej

Pamięć obiektywu umożliwiająca zastosowanie ekranu w formacie kinowym

Większość ciekawych filmów w przeciągu ostatnich miesięcy została wydana  w formacie kinowym. Co więcej obraz z jakim spotykamy się w kinach jest bardziej naturalny dla naszych oczu, a ekran w formacie 2,35:1 zwyczajnie lepiej się prezentuje w pomieszczeniu kina domowego. W projektorach JVC ostrość, powiększenie i przesunięcie obiektywu mogą być zapamiętane dla treści video wyświetlanych w różnych formatach i łatwo przełączane między sobą. Teraz możesz cieszyć się naprawdę panoramicznym obrazem.

Bardzo duża elastyczność montażu projektora

 

Projektory JVC pozwalają na instalację nawet w trudnych technicznie pomieszczeniach. Posiadają dwukrotny zoom optyczny z elektryczną regulacją powiększenia, ostrości i przesunięcia obiektywu w zakresie ±80% w pionie oraz ±34% w poziomie. Obraz o przekątnej 100 cali możemy osiągnąć z odległości od 3 do 6,1 metra.

 

 

 

 

Kompatybilność ze standardem Control4 SDDP    Control4_jvc_dla_rs500

Nowy model projektora JVC DLA-RS540 - podobnie jak poprzednik - jest kompatybilny z protokołem Simple Device Discovery Protocol (SDDP) o który oparty jest system sterownia Control4. W momencie gdy do systemu Control4 dodane zostanie urządzenie kompatybilne z protokołem SDDP, jest ono automatycznie rozpoznawane; automatycznie dodawane są niezbędne sterowniki projektora umożliwiające zewnętrzną kontrolę urządzeniem.*1

* wymaga zastosowania zewnętrznego kontrolera oraz aplikacji. 

 

więcej

 

 

 

DLA-RS440

Technologia

0.7 calowy Full HD D-ILA (1920 x 1080) x3

Technologia 4K e-shift 5

Tak

Rozdzielczość

3840 x 2160*1

Obiektyw

x2 Zoom & ostrość: elektryczna regulacja; f=21.4-42.8mm / F3.2-4

Lens Shift

+/-80% w pionie i +/-34% w poziomie (elektryczny)

Przekątna obrazu

60 - 200 cali

Źródło światła

NSH 265W (żywotność: ok. 4500 godzin w trybie oszczędnym)

Jasność

1800lm*2

Kontrast dynamiczny

400,000:1

Kontrast rzeczywisty

40,000:1

Wejścia

2 x HDMI (3D/Deep Colour/HDCP 2.2)

Wyjścia

1 x Trigger (Mini jack , DC12V/100mA), 1 x 3D Sync (Mini DIN 3pin)

Złącza kontrolne

1 x RS-232C (D-sub 9pin), 1 x LAN (RJ-45)

Rozdzielczości sygnału Video

 Cyfrowy - 480p, 576p, 720p 60/50, 1080i 60/50,1080p 60/50/24,3840 x 2160p 60/50/30/25/24, 4096 x 2160p*3 60/50/30/25/24

Rozdzielczości sygnału PC

VGA/SVGA/XGA/WXGA/WXGA+/SXGA/WSXGA+

Format 3D

Frame Packing: 720p 60/50, 1080p 24

Side-by-Side: 720p 60/50, 1080p 60/50/24, 1080i 60/50

Top & Bottom: 720p 60/50, 1080p 24

Zużycie energii

380 W (Normal standby: 1,5 W, Eco-mode Standby: 0.4 W)

Poziom hałasu

21 dB (w oszczędnym trybie pracy lampy)

Zasilanie

AC 100-240 V, 50/60 Hz

Wymiary (Szer. x Wys. x Głęb.)

455 mm x 179 mm x 472 mm

Waga netto

15.4 kg

*1 Rozdzielczość w trybie 3D wynosi 1920x1080.
*2 Metody I warunki pomiaru zgodne z normą ISO 21118.
*3 W przypadku gdy sygnał video ma rozdzielczość 4096 x 2160p,dane powyżej 3,840 nie są jednakowo wyświetlane po prawej I lewej stronie.

 

Porównanie projektorów serii JVC DLA-RS440, DLA-RS540, DLA-RS640

 

Cechy funkcjonalne projektorów JVC - Różnice

Model

DLA-RS640

DLA-RS540

DLA-RS440

Jasność

2000 lumenów

1900 lumenów

1800 lumenów

Kontrast

Dynamiczny

1,600,000:1

1,300,000:1

440,000:1

Rzeczywisty

160,000:1

130,000:1

40,000:1

Pamięć ustawień obiektywu

⚫ (10 ustawień)

⚫ (10 ustawień)

⚫ (5 ustawień)

Certyfikat THX 3D

Certyfikat ISF C3

Technologia Real Colour Imaging

Tryb Xenon

Automatyczna osłona obiektywu

Waga netto

15.6 kg

15.6 kg

15.4 kg

 

Cechy funkcjonalne projektorów JVC - Podobieństwa

Model

DLA-RS640

DLA-RS540

DLA-RS440

Projekcja 4K*1

Wejście sygnału 4K60P 4:4:4

Obsługa 3D

Konwersja 2D-3D

brak

Funkcja Multiple Pixel Control

Parametry wyświetlania dopasowane do warunków otoczenia

Automatyczna kalibracja*2

Import/eksport danych obrazu*4

Picture Tone

Pixel Adjust

⚫ (przesunięcie o 1/16-piksela, 2 ustawienia)

Clear Motion Drive

Procesor MPC (Multiple Pixel Control)

System zarządzania kolorem

6-osiowy

Tryby regulacji obrazu w zależności od typu ekranu

121 trybów

Clear Black

Korekcja jasnych i ciemnych obszarów

Kompatybilność z HDR

Kompatybilność z Control 4 SDDP

Digital Keystone*1

W pionie

Tryb anamorficzny

Inteligentna przesłona

*1 Funkcja niedostępna w trybie 3D.
*2 Wymaga dostępnego opcjonalnie czujnika optycznego, PC i kabla LAN.
*4 Wymaga dedykowanego oprogramowania, PC i kabla LAN.

 

 

Tryby wyświetlania obrazu i profile kolorów

 

Tryby obrazu i profile kolorów (JVC DLA-RS440)

Tryb obrazu

Profil kolorów

Sygnał 2D

Sygnał 3D

Opis

Cinema

Cinema

-

Przestrzeń kolorów właściwa dla wszystkich filmów.

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów standardu HDTV*1.

-

3D Cinema

Przestrzeń kolorów właściwa dla wszystkich filmów 3D.

HDR

-

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

Animation

Animation

-

Przestrzeń kolorów właściwa dla animacji.

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów standardu HDTV*1.

-

3D Animation

Przestrzeń kolorów właściwa dla wszystkich filmów 3D.

HDR

-

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

 

 

 

Natural

 

 

 

Video

-

Przestrzeń kolorów odpowiednia dla dramatycznego materiału filmowego, itp.

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów standardu HDTV*1.

-

3D Video

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów 3D.

HDR

-

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

HDR

Standard

Przestrzeń kolorów standardu HDTV*1.

Video

Przestrzeń kolorów odpowiednia dla dramatycznego materiału filmowego, itp.

HDR

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

User 1 to
User 5

Standard





Gdy tryb pracy “Picture Mode” jest ustawiony na jedną z funkcji od “User 1” do “User 5”, można wybrać profil kolorów wyszczególnionych po lewej stronie.

-  Powyżej znajdują sie opisy wybranych profili kolorów

Cinema

Video

Animation

HDR

3D Cinema

3D Video

3D Animation

x.v Colour*2*3

Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu x.v. Colour

Off

Wyłączenie ustawień przestrzeni kolorów

Custom 1 to Custom 5

Pozwala na zapisanie wartości ustalonych podczas kalibracji

 

-  Do wykonania automatycznej kalibracji kolorów potrzebny jest sensor optyczny wraz z oprogramowanie kalibracyjnym.

*1: HDTV jest skrótem nazwy High Definition Television.
*2: W celu obejrzenia materiału video wspierającego format x.v.Colour wybierz ustawienia użytkownika („User 1” do „User 5”) w trybie wyświetlania obrazu a następnie „Colour Profile” na „x.v.Colour”
*3: x.v.Colour jest standardem dla szerokiej przestrzeni kolorów; zawiera szerszą przestrzeń barwną niż standard HDTV

 

 

Tryby obrazu i profile kolorów (JVC DLA-RS540/RS640)

Tryb obrazu

Profil kolorów

Sygnał 2D

Sygnał 3D

Opis

Film

Film 1

-

Przestrzeń kolorów zbliżona do charakterystyki filmów Studio Filmowego Eastman Kodak Company.

Film 2

-

Przestrzeń kolorów zbliżona do charakterystyki filmów FUJIFILM Corporation.

Film 3

-

Przestrzeń kolorów oparta o cyfrowy remastering oparty na Technicolor film.

-

3D Film*1

Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D

Cinema

Cinema 1

-

Przestrzeń kolorów bogata w kolory charakterystyczne dla filmów.

Cinema 2

-

Przestrzeń kolorów zbliżona do standardu DCI

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2

-

3D Cinema

Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D

HDR

 

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

BT.2020

 

Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu BT.2020.

Animation

Anime 1

 

Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania animacji tworzonych na komputerze często używanych prze prducentów z Hollywood. Idealna do animacji obfitujących w jasne kolory.

Anime 2

-

Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania filmów i animacji rysunkowych popularnych m.in. Japoni. Stosowany do animacji obfitujących w matowe kolory.

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2

-

3D Animation

Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D

HDR

-

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

BT.2020

-

Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu BT.2020.

 

Natural

 

Video

 

Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania programów telewizyjnych / dramatów / wydarzeń sportowych itp.

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2

Reference

-

Funkcja, która najwierniej odzwierciedla przestrzeń kolorów materiał wideo.

-

3D Video

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów filmowych 3D

HDR

 

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

BT.2020

 

Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu BT.2020.

HDR

Standard

 

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2

Video

  Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania programów telewizyjnych / dramatów / wydarzeń sportowych itp.

HDR

  Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów HDR.

BT.2020

  Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu BT.2020.

THX

THX*3

3D THX*3

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem THX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

User 1 to
User 5

Standard

 



Gdy tryb pracy “Picture Mode” jest ustawiony na jedną z funkcji od “User 1” do “User 5”, można wybrać profil kolorów wyszczególnionych po lewej stronie.

l  Powyżej znajdują się opisy wybranych profili kolorów

Cinema 1

 

Cinema 2

 

Anime 1

 

Anime 2

 

Video

 

Reference

 

HDR

BT.2020

3D Cinema

 

3D Video

 

3D Animation

 

x.v Colour*4*5

 

Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu x.v. Colour

Off

 

Wyłączenie ustawień przestrzeni kolorów

Custom 1 to Custom 5

Pozwala na zapisanie wartości ustalonych podczas kalibracji

 

l  Do wykonania automatycznej kalibracji kolorów potrzebny jest sensor optyczny wraz z oprogramowaniem kalibracyjnym.

*1: Wartość jest zablokowana gdy na wejściu jest sygnał 3D
*2: HDTV jest skrótem nazwy High Definition Television
*3: Profil kolorów jest zablokowany gdy w trybie wyświetlania obrazu wybrano THX
*4: W celu obejrzenia materiału video wspierającego format x.v.Colour wybierz ustawienia użytkownika („User 1” do „User 5”) w trybie wyświetlania obrazu a następnie „Colour Profile” na „x.v.Colour”
*5: x.v.Colour jest standardem dla szerokiej przestrzeni kolorów; zawiera szerszą przestrzeń barwną niż standard HDTV

 

Pozostałe Parametry techniczne

 

DLA-RS640

DLA-RS540

DLA-RS440

Technologia

0.7 calowy Full HD D-ILA (1920 x 1080) x3

Technologia 4K e-shift 4

Tak

Rozdzielczość

3840 x 2160*1

Obiektyw

x2 Zoom & ostrość: elektryczna regulacja; f=21.4-42.8mm / F3.2-4

Lens Shift

+/-80% w pionie i +/-34% w poziomie (elektryczny)

Przekątna obrazu

60 - 200 cali

Źródło światła

NSH 265W (żywotność: ok. 4500 godzin w trybie oszczędnym)

Wejścia

HDMI

2 (3D/Deep Colour/HDCP 2.2)

Wyjścia

Trigger

1 (Mini jack , DC12V/100mA)

3D Sync

1 (Mini DIN 3pin)

Złącza kontrolne

RS-232C

1 (D-sub 9pin)

LAN (RJ-45)

1

Rozdzielczości sygnału Video

Cyfrowy - 480p, 576p, 720p 60/50, 1080i 60/50,1080p 60/50/24,3840 x 2160p 60/50/30/25/24, 4096 x 2160p*2 60/50/30/25/24

Rozdzielczości sygnału PC

HDMI - VGA/SVGA/XGA/WXGA/WXGA+/SXGA/WSXGA+

Format 3D

Frame Packing: 720p 60/50, 1080p 24

Side-by-Side: 720p 60/50, 1080p 60/50/24, 1080i 60/50

Top & Bottom: 720p 60/50, 1080p 24

Zużycie energii

380 W (Normal standby: 1.5 W, Eco-mode Standby: 0.4 W)

Poziom hałasu

21 dB (w oszczędnym trybie pracy lampy)

Zasilanie

AC 100-240 V, 50/60 Hz

Wymiary (Szer. x Wys. x Głęb.)

455 mm x 179 mm x 472 mm

*1 Rozdzielczość w trybie 3D wynosi 1920x1080.
*2 W przypadku gdy sygnał video ma rozdzielczość 4096 x 2160p, dane powyżej 3,840 są obcinane.

Pliki do pobrania

2018_ILA_RS-2.pdf

Galeria

PK-L2615U – lampa

PK-EM2G - emiter sygnału 3D (RF)

PK-AG3G - Okulary 3D