Kalibracja obrazu

 

Certyfikat ISF (Imaging Science Foundation)    

Projektory JVC DLA-RS620 posiadają certyfikat ISF C3 gwarantujący przeszkolonym dealerom profesjonalną kalibrację w zależności od powierzchni projekcyjnej, warunków oświetleniowych w pomieszczeniu oraz materiału źródłowego a następnie bezpieczne zapisanie owych precyzyjnych ustawień w pamięci projektora. Zapewnia to nie tylko właściwe odwzorowanie materiału video czy filmowego zgodnie z zamierzeniami producenta ale także doskonałą jakość obrazu zoptymalizowaną do specyficznych warunków pomieszczenia. Certyfikaty są przyznawane jedynie urządzeniom, które są w stanie wyświetlić doskonały obraz zgodny z intencjami reżyserów.


 

 

Wsparcie dla przestrzeni kolorów DCI DCI_DLA-RS520

Unikalna technologia JVC Real Colour Imaging precyzyjnie gromadzi informację o kolorze w celu precyzyjnej reprodukcji. Technologia reprodukcji koloru została ulepszona. Dzięki implementacji filtra kolorów, projektory JVC DLA-RS620 i DLA-RS520 umożliwiają wyświetlanie kolorów w przestrzeni DCI*1. Teraz możliwa jest reprodukcja prawdziwych barw w zapierających dech w piersiach obrazach 4K.

 

*1: DCI (Digital Cinema Initiatives) to nowy standard dla komercyjnych kin cyfrowych

 

 

Temperatura kolorów lampy ksenonowej

Technologia Real Colour Imaging umożliwia ustawienie temperatury kolorów lampy ksenonowej powszechnie stosowanej w standardowych kinach komercyjnych. Takie ustawienie pozwala na reprodukcję koloru podobną do znanej w filmach ze standardowych kin, ale z wykorzystaniem niezwykle wydajnych i ekonomicznych lamp rtęciowych.


 

Nowy System zarządzania kolorem z 6-osiową regulacją

 

W celu referencyjnego odwzorowania odcienia, nasycenia i intensywności barwy w projektorach JVC zaimplementowano 6-osiowy system regulacji kolorów składający się z czerwonego, zielonego, niebieskiego, cyjan, magenta, oraz żółtego. W celu ułatwienia regulacji tylko kalibrowany kolor pojawia się na ekranie, pozostałe są wyświetlane w odcieniach szarości.

 

 

Regulacja tonacji obrazu JVC

 

Funkcja regulacji obrazu JVC Picture Tone umożliwia regulację ustawień gamma, kontrastu i jasności bez wpływania na skalę szarości oryginalnego źródła zapewniając jaskrawość najlepiej dopasowaną do warunków otoczenia.

 

regulacja_tonacji_rs500Symulacja obrazu

Niezależna Korekcja jasnych i ciemnych obszarów obrazu.

 

Regulacja poziomu szarości, kolejnego ważnego czynnika niezbędnego do uzyskania wysokiej jakości obrazu, może być dokonywana niezależnie dla jasnych i ciemnych poziomów.  W projektorach JVC w przeciwieństwie do konwencjonalnych modeli korekcja  jasnych i ciemnych poziomów szarości dokonywana jest bez uciążliwej korekcji Gamma. Możliwa jest także regulacja poszczególnych składowych – poziomów Czerwieni, Zieleni oraz Niebieskiego w celu osiągnięcia perfekcyjnego balansu bieli.

Tryby ustawień w zależności od charakterystyki ekranu projekcyjnego*

Ekrany dostępne w sprzedaży różnią się charakterystyką i zostały precyzyjnie przeanalizowane i zapisane w jednym z dostępnych trybów. Przy wyborze trybu zgodnego z używanym ekranem projekcyjnym wyświetlany obraz będzie zawsze precyzyjnie dopasowany zapewniając doskonałą reprodukcję obrazu z naturalnie zbalansowanymi kolorami. Projektor JVC DLA-RS620 umożliwia wybranie powierzchni projekcyjnej ekranu na którą świeci w celu dokładnego dopasowania balansu bieli. Tryby są kompatybilne z najnowszymi modelami ekranów oferowanych przez głównych producentów ekranów projekcyjnych.

 

* Kliknij tutaj w celu dobrania właściwego trybu z tabeli trybów ustawień ekranu.

Funkcja automatycznej kalibracji obrazu*

Dzięki funkcji automatycznej kalibracji użytkownik może cieszyć się optymalnie ustawionymi parametrami obrazu bez względu na warunki instalacji takie jak lokalizacja projektora, pozycję zoomu czy ustawień lens-shift. Ponadto kalibracja jest doskonałym rozwiązaniem do kompensacji niewłaściwego balansu kolorów, który pojawia się w miarę upływu czasu użytkowania projektora.

 

*Funkcja kalibracji wymaga zastosowania opcjonalnego czujnika optycznego oraz dedykowanego oprogramowania a także komputera PC i kabla LAN.

Autokalibracja_JVC_DLA-RS500

 

12 stopniowa manualna regulacja gamma

Regulacja_Gamma_JVC_DLA-RS500

Wychodząc naprzeciw prośbie użytkowników JVC wprowadziło do oprogramowania kalibracyjnego  12-stopniową regulację gamma. Oprócz regulacji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem programu komputerowego istniej możliwość z wykorzystaniem sensora optycznego. Dodatkowo mamy możliwość importu i eksportu danych związanym z ustawieniem parametru Gamma.

 
 

Parametry obrazu dostosowane do warunków pomieszczenia

 

Ekskluzywne oprogramowanie / opcjonalny czujnik optyczny

  • Ekskluzywne oprogramowanie JVC zainstalowane na komputerze PC podłączonym do DLA-RS620 poprzez złącze RJ-45 i czujnik optyczny jest niezbędne do przeglądania konfiguracji i automatycznej kalibracji.
  • Kompatybilny system operacyjny: Microsoft® Windows® XP 32-bit (SP2 lub późniejszy), Windows Vista® 32-bit, Windows® 7 32-bit/64-bit.
  • Software: do pobrania ze stron korporacyjnych JVC
  • Czujnik optyczny: Spyder4Pro lub Spyder4Elite firmy Datacolor. Szczegóły znajdują się w kartach katalogowych oraz na stronie producenta

 

 

Spyder4Pro, Spyder4Elite są znakami towarowymi Datacolor

  Komercyjnie dostępny
czujnik optyczny

 

Import/Eksport danych obrazu

Indywidualne dane dotyczące ustawień obrazu mogą być przenoszone z projektora i przechowywane na komputerze PC za pośrednictwem kabla LAN*.

 

 

*wymagane dedykowane oprogramowanie zainstalowane na komputerze.

Funkcja korekcji położenia pikseli (regulacja zbieżności barw)

Funkcja Pixel Adjust pozwala użytkownikom precyzyjnie korygować odchylenia koloru z dokładnością do 1/16-piksela. Precyzyjna regulacja  umożliwia również segmentację całego ekranu na 121 punktów  i miejscową regulacje zbieżności kolorów podstawowych. Funkcja ta gwarantuje uzyskanie obrazu o większej ostrości, bez przebarwień.

 

*Symulacja w celu pokazania poprawy obrazu.

 

Regulacja z podziałem na 121 punktów

Regulacja odbywa się przez umieszczenie kursora w miejscu który wymaga korekcji.


Tryby obrazu i profile kolorów (JVC DLA-RS620)

Tryb obrazu

Profil kolorów

Sygnał 2D

Sygnał 3D

Opis

Film

Film 1

-

Przestrzeń kolorów zbliżona do charakterystyki filmów Studio Filmowego Eastman Kodak Company.

Film 2

-

Przestrzeń kolorów zbliżona do charakterystyki filmów FUJIFILM Corporation .

Film 3

-

Przestrzeń kolorów oparta o cyfrowy remastering oparty na Technicolor film

-

3D Film*1

Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D

Cinema

Cinema 1

3D Cinema

Przestrzeń kolorów bogata w kolory charakterystyczne dla filmów.

Cinema 2

-

Przestrzeń kolorów zbliżona do standardu DCI

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2

-

3D Cinema

Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D

Animation

Anime1

3D Animation

Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania animacji tworzonych na komputerze często używanych prze prducentów z Hollywood. Idealna do animacji obfitujących w jasne kolory.

Anime2

-

Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania filmów i animacji rysunkowych popularnych m.in. Japoni. Stosowany do animacji obfitujących w matowe kolory.

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2

-

3D Animation

Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D

Natural

Video

3D Video

Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania programów telewizyjnych / dramatów / wydarzeń sportowych itp.

Standard

Standard

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2

Reference

-

Funkcja, która najwierniej odzwierciedla przestrzeń kolorów materiał wideo.

-

3D Video

Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów filmowych 3D

THX

THX*3

3D THX*3

Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem THX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

User 1 to
User 6

Standard

 



Gdy tryb pracy “Picture Mode” jest ustawiony na jedną z funkcji od “User 1” do “User 6”, można wybrać profil kolorów wyszczególnionych po lewej stronie.

l  Powyżej znajdują się opisy wybranych profili kolorów

Cinema 1

 

Cinema 2

 

Anime 1

 

Anime 2

 

Video

 

Reference

 

3D Cinema

 

3D Video

 

3D Animation

 

x.v Colour*4*5

 

Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu x.v. Colour

Off

 

Wyłączenie ustawień przestrzeni kolorów

Custom 1 to Custom 6

Pozwala na zapisanie wartości ustalonych podczas kalibracji

 

l  Do wykonania automatycznej kalibracji kolorów potrzebny jest sensor optyczny wraz z oprogramowaniem kalibracyjnym.

*1: Wartość jest zablokowana gdy na wejściu jest sygnał 3D
*2: HDTV jest skrótem nazwy High Definition Television
*3: Profil kolorów jest zablokowany gdy w trybie wyświetlania obrazu wybrano THX
*4: W celu obejrzenia materiału video wspierającego format x.v.Colour wybierz ustawienia użytkownika („User 1” do „User 6”) w trybie wyświetlania obrazu a następnie „Colour Profile” na „x.v.Colour”
*5: x.v.Colour jest standardem dla szerokiej przestrzeni kolorów; zawiera szerszą przestrzeń barwną niż standard HDTV