Certyfikat ISF (Imaging Science Foundation)
Projektory JVC DLA-RS640 posiadają certyfikat ISF C3 gwarantujący przeszkolonym dealerom profesjonalną kalibrację w zależności od powierzchni projekcyjnej, warunków oświetleniowych w pomieszczeniu oraz materiału źródłowego, a następnie bezpieczne zapisanie owych precyzyjnych ustawień w pamięci projektora. Zapewnia to nie tylko właściwe odwzorowanie materiału video czy filmowego zgodnie z zamierzeniami producenta, ale także doskonałą jakość obrazu zoptymalizowaną do specyficznych warunków pomieszczenia. Certyfikaty są przyznawane jedynie urządzeniom, które są w stanie wyświetlić doskonały obraz zgodny z intencjami reżyserów.
Wsparcie dla przestrzeni kolorów DCI
Unikalna technologia JVC Real Colour Imaging precyzyjnie gromadzi informację o kolorze w celu precyzyjnej reprodukcji. Technologia reprodukcji koloru została ulepszona. Dzięki implementacji filtra kolorów, projektory JVC DLA-RS640 i DLA-RS540 umożliwiają wyświetlanie kolorów w przestrzeni DCI*1. Dzięki temu możliwa jest reprodukcja prawdziwych barw w zapierających dech w piersiach obrazach 4K.
*1: DCI (Digital Cinema Initiatives) to nowy standard dla komercyjnych kin cyfrowych
Temperatura kolorów lampy ksenonowej
Technologia Real Colour Imaging umożliwia ustawienie temperatury kolorów lampy ksenonowej powszechnie stosowanej w standardowych kinach komercyjnych. Takie ustawienie pozwala na reprodukcję koloru podobną do znanej w filmach ze standardowych kin, ale z wykorzystaniem niezwykle wydajnych i ekonomicznych lamp rtęciowych.
Nowy System zarządzania kolorem z 6-osiową regulacją
W celu referencyjnego odwzorowania odcienia, nasycenia i intensywności barwy w projektorach JVC zaimplementowano 6-osiowy system regulacji kolorów składający się z czerwonego, zielonego, niebieskiego, cyjan, magenta, oraz żółtego. W celu ułatwienia regulacji tylko kalibrowany kolor pojawia się na ekranie, pozostałe są wyświetlane w odcieniach szarości.
Regulacja tonacji obrazu JVC
Funkcja regulacji obrazu JVC Picture Tone umożliwia regulację ustawień gamma, kontrastu i jasności bez wpływania na skalę szarości oryginalnego źródła zapewniając jaskrawość najlepiej dopasowaną do warunków otoczenia.
Symulacja obrazu
Niezależna korekcja jasnych i ciemnych obszarów obrazu.
Regulacja poziomu szarości, kolejnego ważnego czynnika niezbędnego do uzyskania wysokiej jakości obrazu, może być dokonywana niezależnie dla jasnych i ciemnych poziomów. W projektorach JVC w przeciwieństwie do konwencjonalnych modeli korekcja jasnych i ciemnych poziomów szarości dokonywana jest bez uciążliwej korekcji Gamma. Możliwa jest także regulacja poszczególnych składowych – poziomów Czerwieni, Zieleni oraz Niebieskiego w celu osiągnięcia perfekcyjnego balansu bieli.
Tryby ustawień w zależności od charakterystyki ekranu projekcyjnego*
Ekrany dostępne w sprzedaży różnią się charakterystyką i zostały precyzyjnie przeanalizowane i zapisane w jednym z dostępnych trybów. Przy wyborze trybu zgodnego z używanym ekranem projekcyjnym wyświetlany obraz będzie zawsze precyzyjnie dopasowany zapewniając doskonałą reprodukcję obrazu z naturalnie zbalansowanymi kolorami. Projektor JVC DLA-RS640 umożliwia wybranie powierzchni projekcyjnej ekranu, na który świeci, w celu dokładnego dopasowania balansu bieli. Tryby są kompatybilne z najnowszymi modelami ekranów oferowanych przez głównych producentów ekranów projekcyjnych.
* Kliknij tutaj w celu dobrania właściwego trybu z tabeli trybów ustawień ekranu.
Funkcja automatycznej kalibracji obrazu*
Dzięki funkcji automatycznej kalibracji użytkownik może cieszyć się optymalnie ustawionymi parametrami obrazu bez względu na warunki instalacji takie jak lokalizacja projektora, pozycję zoomu czy ustawień lens-shift. Ponadto kalibracja jest doskonałym rozwiązaniem do kompensacji niewłaściwego balansu kolorów, który pojawia się w miarę upływu czasu użytkowania projektora.
*Funkcja kalibracji wymaga zastosowania opcjonalnego czujnika optycznego oraz dedykowanego oprogramowania a także komputera PC i kabla LAN.
12-stopniowa manualna regulacja gamma
Wychodząc naprzeciw prośbie użytkowników, JVC wprowadziło do oprogramowania kalibracyjnego 12-stopniową regulację gamma. Oprócz regulacji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem programu komputerowego istniej możliwość z wykorzystaniem sensora optycznego. Dodatkowo mamy możliwość importu i eksportu danych związanym z ustawieniem parametru Gamma.
Parametry obrazu dostosowane do warunków pomieszczenia
Ekskluzywne oprogramowanie / opcjonalny czujnik optyczny
- Ekskluzywne oprogramowanie JVC zainstalowane na komputerze PC podłączonym do DLA-RS640 poprzez złącze RJ-45 i czujnik optyczny jest niezbędne do przeglądania konfiguracji i automatycznej kalibracji.
- Kompatybilny system operacyjny: Microsoft® Windows® XP 32-bit (SP2 lub późniejszy), Windows Vista® 32-bit, Windows® 7 32-bit/64-bit.
- Software: do pobrania ze stron korporacyjnych JVC
- Czujnik optyczny: Spyder4Pro lub Spyder4Elite firmy Datacolor. Szczegóły znajdują się w kartach katalogowych oraz na stronie producenta
Spyder4Pro, Spyder4Elite są znakami towarowymi Datacolor
Komercyjnie dostępny
czujnik optyczny
Import/Eksport danych obrazu
Indywidualne dane dotyczące ustawień obrazu mogą być przenoszone z projektora i przechowywane na komputerze PC za pośrednictwem kabla LAN*.
*wymagane dedykowane oprogramowanie zainstalowane na komputerze.
Funkcja korekcji położenia pikseli (regulacja zbieżności barw)
Funkcja Pixel Adjust pozwala użytkownikom precyzyjnie korygować odchylenia koloru z dokładnością do 1/16-piksela. Precyzyjna regulacja umożliwia również segmentację całego ekranu na 121 punktów i miejscową regulacje zbieżności kolorów podstawowych. Funkcja ta gwarantuje uzyskanie obrazu o większej ostrości, bez przebarwień.
*Symulacja w celu pokazania poprawy obrazu.
Regulacja z podziałem na 121 punktów
Regulacja odbywa się przez umieszczenie kursora w miejscu który wymaga korekcji.
Tryby obrazu i profile kolorów (JVC DLA-RS640)
Tryb obrazu
|
Profil kolorów
|
Sygnał 2D
|
Sygnał 3D
|
Opis
|
Film
|
Film 1
|
-
|
Przestrzeń kolorów zbliżona do charakterystyki filmów Studio Filmowego Eastman Kodak Company.
|
Film 2
|
-
|
Przestrzeń kolorów zbliżona do charakterystyki filmów FUJIFILM Corporation .
|
Film 3
|
-
|
Przestrzeń kolorów oparta o cyfrowy remastering oparty na Technicolor film
|
-
|
3D Film*1
|
Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D
|
Cinema
|
Cinema 1
|
3D Cinema
|
Przestrzeń kolorów bogata w kolory charakterystyczne dla filmów.
|
Cinema 2
|
-
|
Przestrzeń kolorów zbliżona do standardu DCI
|
Standard
|
Standard
|
Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2
|
-
|
3D Cinema
|
Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D
|
Animation
|
Anime1
|
3D Animation
|
Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania animacji tworzonych na komputerze często używanych prze prducentów z Hollywood. Idealna do animacji obfitujących w jasne kolory.
|
Anime2
|
-
|
Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania filmów i animacji rysunkowych popularnych m.in. Japoni. Stosowany do animacji obfitujących w matowe kolory.
|
Standard
|
Standard
|
Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2
|
-
|
3D Animation
|
Przestrzeń kolorów właściwa dla filmów 3D
|
Natural
|
Video
|
3D Video
|
Przestrzeń kolorów odpowiednia do oglądania programów telewizyjnych / dramatów / wydarzeń sportowych itp.
|
Standard
|
Standard
|
Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem HDTV*2
|
Reference
|
-
|
Funkcja, która najwierniej odzwierciedla przestrzeń kolorów materiał wideo.
|
-
|
3D Video
|
Przestrzeń kolorów właściwa dla materiałów filmowych 3D
|
THX
|
THX*3
|
3D THX*3
|
Przestrzeń kolorów zgodna ze standardem THX
|
User 1 to User 6
|
Standard
|
Gdy tryb pracy “Picture Mode” jest ustawiony na jedną z funkcji od “User 1” do “User 6”, można wybrać profil kolorów wyszczególnionych po lewej stronie.
l Powyżej znajdują się opisy wybranych profili kolorów
|
Cinema 1
|
Cinema 2
|
Anime 1
|
Anime 2
|
Video
|
Reference
|
3D Cinema
|
3D Video
|
3D Animation
|
x.v Colour*4*5
|
Przestrzeń kolorów właściwa dla standardu x.v. Colour
|
Off
|
Wyłączenie ustawień przestrzeni kolorów
|
Custom 1 to Custom 6
|
Pozwala na zapisanie wartości ustalonych podczas kalibracji
l Do wykonania automatycznej kalibracji kolorów potrzebny jest sensor optyczny wraz z oprogramowaniem kalibracyjnym.
|
*1: Wartość jest zablokowana gdy na wejściu jest sygnał 3D
*2: HDTV jest skrótem nazwy High Definition Television
*3: Profil kolorów jest zablokowany gdy w trybie wyświetlania obrazu wybrano THX
*4: W celu obejrzenia materiału video wspierającego format x.v.Colour wybierz ustawienia użytkownika („User 1” do „User 6”) w trybie wyświetlania obrazu a następnie „Colour Profile” na „x.v.Colour”
*5: x.v.Colour jest standardem dla szerokiej przestrzeni kolorów; zawiera szerszą przestrzeń barwną niż standard HDTV